۷۱۷۰
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۵۴
سیاسی داخلی

تازه ها

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز درگیری‌های غزه از ۷ اکتبر گفت: از آن زمان به بعد شاهد ۲۸ روز جنایت علیه بشریت در غزه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز درگیری‌های غزه از ۷ اکتبر گفت: از آن زمان به بعد شاهد ۲۸ روز جنایت علیه بشریت در غزه هستیم.

به گزارش فراتیتر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به جنگ غزه گفت: تاکنون 10 هواپیما کمک های انسانی و دارو به منطقه ارسال کرده ایم. اگر شرایط اجازه دهد این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز درگیری ها از 7 اکتبر گفت: از آن زمان به بعد شاهد 28 روز جنایت علیه بشریت در غزه هستیم. هیچ مفهومی برای اینکه این حجم از وحشت را نشان دهد وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: طرح‌های ایجاد سازوکارهای جدید در راستای تضمین امنیت تمامی افراد فارغ از مسلمان، مسیحی و یهودی را ارزیابی می‌کنیم. جهان ترک با اتحاد و همبستگی راه را ابتدا برای آتش بس و سپس به صلح دائمی تسهیل می‌کند.

اردوغان درباره پیوستن قبرس شمالی به سازمان کشورهای ترک زبان به عنوان عضو ناظر نیز گفت: وظیفه همه ما است که در همبستگی با ترک‌های قبرس که بخشی جدایی‌ناپذیر از خانواده بزرگ ترک هستند، عمل کنیم.

وی همچنین درباره جنگ دوم قره باغ و روابط آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان باید تعهدات خود را به جای آورد. اجرای خط حمل‌ونقل نخجوان به غرب آذربایجان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اتصال این خط حمل‌ونقل ترکیه را به وطن اجدادی خود آسیای میانه متصل خواهد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: