۷۵۸۸
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۵۸
سیاسی داخلی

تازه ها

وزیر دفاع : در حوزه انرژی و مباحث تجهیزات نفتی و گازی، بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی، همچنین در بخش واکسن، ریلی، میکرو الکترونیک، در حال کمک هستیم. همچنین در بخش خودرو در برخی حوزه‌های ورود کرده‌ایم.

وزیر دفاع : در حوزه انرژی و مباحث تجهیزات نفتی و گازی، بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی، همچنین در بخش واکسن، ریلی، میکرو الکترونیک، در حال کمک هستیم. همچنین در بخش خودرو در برخی حوزه‌های ورود کرده‌ایم.

به گزارش فرا تیتر، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص انتقال سرریز فن‌آوری‌های بخش دفاعی به صنعت و تجارت کشور گفت: ما در بخش دفاعی کشور خود را در مسیری سازماندهی کردیم که دقیقاً سرریز فناوری‌هایمان مانند کشورهای صنعتی و توسعه یافته وارد بخش صنعت کشور شود.

 وی افزود: با شرایط و بستر فراهم شده و با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کشور در مسیری قرار گرفته‌ایم که سرریز این فناوری‌ها را به بخش‌های صنعتی دولتی و خصوصی وارد کنیم.
وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: کمیته‌ای تشکیل دادیم و جلساتی را پیگیری می‌کنیم که مسئولیت آن با خود بنده است و در آنجا از وزارت خانه‌ها و بخش‌های مختلف کشور در این کمیته حضور دارند، تا بتوانیم روند انتقال فناوری از حوزه دفاعی به صنعت را سازماندهی کنیم و کارهایی هم که در گذشته انجام شده است در این خصوص را ارتقا دهیم.
 
امیر آشتیانی در تشریح بخش‌های مختلفی که این کمک و انتقال فن‌آوری صورت گرفته است اذعان داشت: در حوزه انرژی و مباحث تجهیزات نفتی و گازی، در حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی، همچنین در بخش واکسن، ریلی، میکرو الکترونیک، در حال کمک هستیم. همچنین در بخش خودرو در حوزه‌های ورود کرده‌ایم. از سویی عموماً در آن قسمت‌هایی که موضوع رقابت با بخش خصوصی مطرح شود کمی محتاط‌تر عمل کرده‌ایم تا احیاناً مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
 
وزیر دفاع بیان کرد: کمک‌ها و انتقال فن‌آوری که از حوزه دفاعی به بخش صنعت در حال انجام است منجر به افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد ثروت شده است اما چنانچه احساس کنیم که بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی بتوانند گام‌های مؤثری بردارند ما در آنجا ورود نخواهیم کرد بلکه در آن قسمت‌هایی که خلأ وجود دارد، وارد خواهیم شد.
 
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در خصوص تولید جنگنده بومی و ملی کشور به جز جنگنده کوثر اظهار داشت: در همه زمینه‌ها چه حوزه هوایی، دریایی و زمینی و نیز سایر بخش‌ها مانند حوزه الکترونیک کارهای بزرگی در بخش دفاعی کشور در حال انجام است که به مرور نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: