۹۰۲۹
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۴۷
سیاسی داخلی

تازه ها

وحیدی: قوانین بازدارنده کافی برای جلوگیری از بازگشت مهاجران غیرقانونی اخراج شده نداریم؛ باید این مساله را حل کنیم.

وحیدی: قوانین بازدارنده کافی برای جلوگیری از بازگشت مهاجران غیرقانونی اخراج شده نداریم؛ باید این مساله را حل کنیم.

به گزارش فراتیتر،احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۸ آذرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای اطلاع رسانی جهت افزایش مشارکت، گفت: مشارکت شهروندان در انتخابات مربوط به همگان است و همه باید در این حوزه نقش ایفا کنند.

وی افزود: اولین نقش این است که در حوزه افزایش مشارکت باید امید آفرینی اتفاق بیفتد. بخشی از امید آفرینی با وجود فعالیت‌های خوبی است که توسط دولت، بخش خصوصی و مردم در حوزه‌های اقتصادی و سایر رخ می‌دهد. موضوع دوم، نقشی است که گروه‌های سیاسی باید در جلب مشارکت همه مشارکت مردم تلاش کنند. اقشار و صنوف مختلف ایفای نقش می‌کنند و در واقع یک کار همگانی است و همه تلاش ظرفیت‌های خود را برای مشارکت حداکثری بکار گیرند.

وزیر کشور، در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام ثبت احوال درباره افرادی که پس از عمل زیبایی تغییراتی در چهره آن‌ها اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: اگر هرگونه عمل زیبایی منجر به تغییر چهره شود و ضوابط مشخصی را که مربوط به عکس افراد روی کارت ملی است از دست بدهند منطقی است که باید تصاویر جدید در روی کارت ملی آن‌ها وجود داشته باشد.

وحیدی گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مهاجران غیرقانونی به کشور‌ها خود عودت داده شده‌اند. قوانین بازدارنده کافی برای جلوگیری از بازگشت مهاجران غیرقانونی اخراج شده نداریم؛ باید این مساله را حل کنیم.

وی افزود: شناسنامه یعنی تابعیت و این موضوع قوانین و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به این سرعت اعطا نخواهد شد، مگر برای کسانی که براساس قانون دارای وضعیت ویژه‌ای باشند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: