۹۳۶۲
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۵۴
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

مراسم گراميداشت روز جهاني افراد داراي معلوليت، روز گذشته توسط سازمان بهزيستي كشور و با حضور وزراي رفاه و كشور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مراسم گراميداشت روز جهاني افراد داراي معلوليت، روز گذشته توسط سازمان بهزيستي كشور و با حضور وزراي رفاه و كشور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش فراتیتر، يكي از كارشناسان حوزه معلوليت بيان مي‌كند: در سال‌هاي اخير فعالين قديمي و دغدغه‌مند حوزه معلوليت توسط سازمان بهزيستي و مدل مديريتي حاكم بر آن رانده شده‌اند.

مريم محبي‌ مي‌گويد: جاي بسياري از قديمي‌هاي حوزه معلولان در مراسم ديروز خالي بود، اين در حالي است كه بهزيستي بدون حضور سمن‌هاي قديمي، فعالان نامدار اين حوزه و اكثريت معلولان و نخبگان اين جامعه هرگز قادر نيست‌ روز جهاني معلول را گرامي‌ بدارد. وي ادامه مي‌دهد: شايد باوركردني نباشد اما وزير رفاه در اين مراسم كه تعداد زيادي از حاضران در آن افراد نابينا، ناشنوا و افراد داراي مشكلات گويايي بودند، گفت: جهان در خصوص مساله فلسطين « كر و كور و لال شده ».

حتي ناشنوايان حاضر در سالن هم از طريق رابط زبان ناشنوايان كه صحبت‌هاي سخنرانان را براي افراد ناشنوا ترجمه مي‌كرد، متوجه اين صحبت شدند. اين حرف بسياري از افراد به خصوص والدين بچه‌ها را ناراحت كرد.

او ادامه مي‌دهد: وزير رفاه حتي در پايان صحبت‌هايش هم گفت: «به اميد ايران بدون معلول!» در حالي كه او مي‌توانست با مباحث علمي به روش‌هاي پيشگيري از تولدهاي افراد معلول، اصلاح جاده‌ها، ايمني جاده‌ و خودرو و لزوم‌ پيشگيري از معلوليت‌هاي ناشي از كار اشاره كند و بگويد دولت از اين راه‌ها بايد جلوي بروز معلوليت را بگيرد نه آنكه معلولان را بار اضافي جامعه خطاب و دل آنها را خون كند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: