۱۰۳۲۱
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۹۴
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت میزان افزایش حقوق کارمندان را ۱۸ درصد در نظر گرفته که مطابق با میزان تورم نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت میزان افزایش حقوق کارمندان را ۱۸ درصد در نظر گرفته که مطابق با میزان تورم نیست.

به گزارش فراتیتر، «حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده رشد ۴۹ درصدی مالیات پیش بینی شده که بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: اگر برای تحقق مالیات یقه افرادی که فرار مالیاتی دارند گرفته شود خوب است اما زمانی که ۵۰ درصد مالیا به کالاها و خدمات اختصاص می‌یابد به معنای افزایش تورم و فشار بر اصناف است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص ۵۳ درصد مالیات‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی قابل قبول نیست، ادامه داد: در شرایطی که دولت هزینه‌های جاری خود را ۱۹ درصد افزایش داده است اما میزان افزایش حقوق کارمندان فقط ۱۸ درصد در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعیین افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان دولت برخلاف تورم است چرا که بر اساس قانون نظام جامع تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق باید مطابق با تورم باشد. مگر تورم ۱۸ درصد است که دولت میزان افزایش حقوق کارمندان را ۱۸ درصد در نظر گرفته است؟

ذاکر تاکید کرد: همچنین دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۵۰ همت تعیین کرده است که باید پاسخ دهد که آیا با این منابع می‌تواند همسان سازی را اجرایی کند یا خیر همچنین منابع رشد اقتصادی کشور در لایحه بودجه ارسالی از سوی دولت تعیین نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به وضعیت استان‌های محروم کشور بیشتر رسیدگی شود اما متأسفانه بودجه عمرانی برای سال آینده افزایش نیافته است. در لایحه دولت به مسائل زیست محیطی آنطور که باید و شاید توجه نشده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: