۱۱۸۵۹
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
تعداد بازدید : ۳۹
سیاسی خارجی

تیتر یک خبر ویژه

اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان را به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش فراتیتر، اعضای شورای امنیت ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی دیروز در شهر کرمان که به شهادت ده‌ها نفر از هموطنان منجر شده است، ابراز همدردی کرده و به خانواده قربانیان و دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان دو انفجار تروریستی کرمان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.

آنها از همه کشورها خواستند تا بر اساس تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت عنوان کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر زمان و مکان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» و هم‌رزمانش در گلزار شهدای کرمان باعث شهادت ۸۴ نفر و مجروح‌شدن ۲۸۴ نفر دیگر شده است.

در پی وقوع این انفجارها و شهادت شماری از مردم ایران، کشورهای بسیاری در جهان با ارسال پیام‌هایی، این حملات را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و همچنین دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: