۱۲۳۵۴
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید : ۳۹
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از تمام زرادخانه خود برای نابودی کامل کره جنوبی در صورت هرگونه «تحریک نظامی» از سوی سئول استفاده خواهد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از تمام زرادخانه خود برای نابودی کامل کره جنوبی در صورت هرگونه «تحریک نظامی» از سوی سئول استفاده خواهد کرد.

به گزارش فراتیتر، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون در جریان بازدید از تأسیسات صنایع نظامی گزارش داد: «اگر جمهوری کره سعی کند از نیروهای مسلح علیه کشورمان استفاده کند یا حاکمیت و امنیت ما را تهدید کند، در استفاده از تمام زرادخانه خود و تمام نیروها و وسایلی که در اختیار داریم در نابودی کل جمهوری کره تردید نخواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که جنایتکاران حاکم بر کره به خطای سیاست انتحاری خود با هدف مقابله با جمهوری دموکراتیک خلق کره پی نبرند، جمهوری ما بر اساس اصول مبارزه عادلانه به اقدامات خود ادامه خواهد داد.»

این تهدیدات در حالی است که کره شمالی در ۵ ژانویه تمرینات توپخانه‌ای نظامی را در نزدیکی دو جزیره متعلق به کره جنوبی انجام داد. نیروهای مسلح کره جنوبی نیز تمرینات مشابهی را در نزدیکی خط تقسیم بین دو کشور کره انجام دادند.

براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در شرایطی از کارخانه‌های تسلیحات‌سازی بازدید کرد که ایالات متحده و شرکای آن انتقال تسلیحات این کشور به روسیه را محکوم کردند.

این رسانه گزارش داد که کیم همچنین بر «کاستی‌های» اخیر در تولید مهمات تاکید کرد و ضمن تاکید بر «اهمیت استراتژیک تولید تسلیحات مهم» خواستار تعدیل مجدد شد. تصاویر کی‌سی‌ان‌ای از بازدید کیم از یک کارخانه مهمات، او را در حال بازرسی خودروهای پرتاب موشک کوتاه‌برد متحرک نشان می‌دهد.

رهبر کره‌شمالی همچنین گفت زمان آن فرا رسیده است که کره‌جنوبی به‌عنوان «متخاصم‌ترین دولت» نسبت به کشورش تعریف شود.

او سئول را به تحریک رویارویی و تقویت تسلیحاتی متهم کرد و در عین حال از کشورش خواست تا توانایی‌های نظامی خود را برای دفاع از خود و بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود افزایش دهد. کیم بدتر شدن روابط بین دو کره را «مرحله جدیدی از تغییر» و «واقعیت اجتناب‌ناپذیر» توصیف کرد. رهبر کره‌شمالی گفت: «ما به هیچ وجه به‌طور یک‌جانبه با قدرت بسیار زیاد در شبه‌جزیره کره رویداد بزرگی را رقم نمی‌زنیم، اما قصد نداریم از جنگ هم اجتناب کنیم.»

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: