۱۴۲۳۴
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۱۹
سیاسی خارجی

تازه ها

فرزند حمید نوری با بیان اینکه پای حمید نوری در بازداشتگاه سوئد شکسته و آسیب دیده است، گفت: سوئدی‌ها از ارائه خدمات پزشکی کامل به پدرم خودداری می‌کنند و چون ارتباط ما با وی قطع است، اصلا نمی‌دانیم این حادثه چرا و چگونه پیش آمده است.

فرزند حمید نوری با بیان اینکه پای حمید نوری در بازداشتگاه سوئد شکسته و آسیب دیده است، گفت: سوئدی‌ها از ارائه خدمات پزشکی کامل به پدرم خودداری می‌کنند و چون ارتباط ما با وی قطع است، اصلا نمی‌دانیم این حادثه چرا و چگونه پیش آمده است.

به گزارش فراتیتر، مجید نوری درباره آخرین وضعیت شهروند ایرانی بازداشت‎شده در سوئد، می‎گوید که خانواده حمید نوری به‎تازگی از طریق کنسول‎گری ایران در سوئد مطلع شده‌اند که پای حمید نوری در بازداشتگاه سوئد شکسته شده است.

نوری با اشاره به این‎که مسئولان بازداشت‎گاه سوئد از رسیدگی پزشکی به حمید نوری خودداری می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر گلایه اصلی ما ارتباط نداشتن با پدرم است، چراکه این ارتباط نداشتن باعث می‌شود ما از حقیقت دور بمانیم و متوجه نشویم که وضعیت پدر چگونه است و چرا این اتفاق رقم خورده است.

وی با بیان این‎که مشکل اصلی این است که سوئدی‌ها ما را بی‌خبر می‌گذارند و امکان ارتباط با حمید نوری را نداریم، اضافه کرد: متاسفانه ما حتی نمی‌توانیم یک ارتباط ساده تلفنی با پدرم داشته باشیم.

مجید نوری همچنین توضیح داد: در پی وقوع این حادثه برای پدرم، فقط عکس‎برداری انجام شده و بازداشت‎گاه سوئد از معالجه وی به‎وسیله یک متخصص خودداری کرده است و یک هفته است که پدرم را در همین وضعیت رها کرده‌اند.

نوری با بیان این‎که خانواده با پدرم ارتباطی ندارد تا متوجه شود که وضعیت او چگونه است، ادامه داد: سوئد بیش از ۳ ماه است که تماس‌های ما را با پدرم قطع کرده‌ است؛ همچنین یک ماه است که اعتبار ویزای ما تمام شده و هزینه سفر به سوئد برای اطلاع یافتن از حال پدرم هم بسیار سنگین است.

مجید نوری گفت: خانواده حتی شب گذشته به بازداشت‎گاه سوئد ایمیل هم زده و درخواست کرده که وضعیت حمید نوری برایشان توضیح داده شود، اما آنها هنوز پاسخی به این مکاتبه نداده‌اند.

مجید نوری تاکید کرد: پیشتر موضوع چشم‎پزشکی بود که رسیدگی نمی‌کردند، اکنون اما حتی ساده‌ترین کارها مانند رسیدگی به یک شکستگی را هم انجام نمی‌دهند.

نوری با تاکید بر این‎که حمید نوری تحت فشار است و سوئدی‎ها هر فشاری که بخواهند اعمال می‌کنند، اظهار کرد: سن پدرم زیاد است، اما آن‌ها این موضوع را در نظر نمی‌گیرند و به پدرم رسیدگی نمی‌کنند.

فرزند حمید نوری در پایان درباره فرجام‌خواهی در دیوان عالی سوئد، گفت: اکنون در حال تنظیم درخواست فرجام خواهی و ارسال آن به دیوان عالی سوئد هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: