۱۳۵۶۶
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید : ۳۴
سیاسی خارجی

تازه ها

با ورود جنگ غزه به صد و نهمین روز خود بمباران شدید ارتش اشغالگر علیه این باریکه، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در مناطق درگیری در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه جریان دارد و همچنان غیرنظامیان قربانیان این تجاوزات هستند.

با ورود جنگ غزه به صد و نهمین روز خود بمباران شدید ارتش اشغالگر علیه این باریکه، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در مناطق درگیری در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه جریان دارد و همچنان غیرنظامیان قربانیان این تجاوزات هستند.

به گزارش فراتیتر، در حالیکه مقاومت تلفات سنگینی به اشغالگران در خان یونس وارد کرده و سخت‌ترین روز را در طول جنگ غزه برای آنها ثبت کرده‌است ارتش اشغالگر مدعی شد: «نیروهای لشکر ۹۸ عملیات محاصره خان یونس را به پایان رساندند و با همکاری نیروی هوایی، ده‌ها فرد مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار گرفتند.»

این در حالی است که مقاومت فلسطین در چندین جبهه در شمال، جنوب و مرکز نوار غزه نبردهای شدیدی با ارتش اشغالگر دارد. شهر خان یونس (جنوب) همزمان با نبردها در مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه شاهد شدیدترین درگیری‌ها است. نیروهای اشغالگر همزمان با ادامه نبردهای زمینی، بمب‌های نوری به آسمان مرکز نوار غزه شلیک کردند.

شهر خان یونس شاهد موج جدیدی از آوارگی به سمت رفح است، آخرین محل توقف آوارگان در منتهی الیه جنوب نوار غزه، پس از آنکه چندین بار در سفری تلخ با پایان نامعلومی مجبور به فرار از آتش بمباران و جنگ شدند.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد: یک نفربر اسرائیلی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» در شهر خان یونس منهدم کردیم.

گردان‌های القسام همچنین از انفجار یک اتاق از قبل بمب گذاری شده در بین نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی خبر داد که منجر به کشته شدن سه نظامی صهیونیست و زخمی شدن تعدادی دیگر در غرب شهر خان یونس شد.

گردان‌های القسام همچنین از هدف قرار دادن سه بولدوزر D۹ رژیم صهیونیستی با گلوله‌های «تاندم» و «یاسین ۱۰۵» در غرب شهر خان یونس خبر داد.

گردان‌های القسام در ادامه اعلام کرد که در ادامه درگیری‌های شدید در محور غربی شهر، یک تانک مرکاوا را با گلوله یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس هدف قرار داد.

«القسام»: هواپیماهای اسرائیلی یک تانک مرکاوا را در خان یونس منهدم کردند

اواخر عصر دوشنبه، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جزئیاتی از هدف قرار دادن یک تانک صهیونیستی «مرکاوا» در غرب خان یونس را فاش کرد.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای کوتاه در تلگرام گفت: پس از هدف قرار دادن تانک در غرب شهر خان یونس و انهدام آن، نیروهای امدادی صهیونیستی سعی کردند تانک را از محل حمله خارج کنند، اما مبارزان ما با آنها مقابله کردند و مانع پیشروی آنها به سمت تانک شدند، هواپیماهای نظامی صهیونیست‌ها نیز تانک را با چندین موشک هدف قرار داده و آن را به طور کامل با همه سرنشینانش منهدم کردند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، بامداد سه‌شنبه با رگبار خمپاره، مواضع سربازان و خودروهای ارتش اشغالگر را در منطقه المسکر غربی در خان یونس بمباران کرد. این پس از آن بود که گردان‌های القدس اعلام کرد که یک تانک اسرائیلی را با بمب «ثاقب» در اطراف محله ژاپنی در غرب خان یونس منفجر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز از کشته شدن ۲۱ افسر و سرباز در نبردها در مرکز نوار غزه خبر داد. این بیانیه پس از آن منتشر شد که ارتش اشغالگر به کشته شدن ۱۳ افسر و سرباز در نبردهای خان یونس در جنوب نوار غزه طی ۱۲ ساعت گذشته اعتراف کرد.

پیشتر رسانه‌های عبری گزارش دادند که ارتش اشغالگر عملیات زمینی خود را در خان یونس گسترش داده‌است. البته رسانه‌ها بعدا این عملیات را «سخت‌ترین روز» نبرد در غزه از زمان شروع جنگ زمینی توصیف کردند، زیرا سخنگوی سازمان امداد و نجات اسرائیل به کشته و زخمی شدن ۲۲ سرباز در خان یونس اذعان کرده بود.

به گفته سخنگوی ارتش، تعداد سربازان کشته شده در ارتش اشغالگر از آغاز جنگ زمینی تاکنون به ۲۰۰ نفر رسیده‌است.

وزارت بهداشت غزه نیز درباره تلفات غزه گفت: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۵ هزار و ۴۹۰ شهید و ۶۳ هزار و ۳۵۴ مجروح رسیده‌است.

این وزارتخانه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت ۲۲ کشتار در نوار غزه مرتکب شد که ۱۹۵ شهید و ۳۵۴ مجروح برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره نیز تاکید کرد که نیروهای اشغالگر از سمت غربی به یکی از ساختمان‌های بیمارستان ناصر تیراندازی کردند که در نتیجه ترکش به داخل بیمارستان که مملو از افراد مجروح و آواره بود، اصابت کرد.

وزارت بهداشت غزه نیز هشدار داد که اصابت ترکش به داخل ساختمان بیمارستان جان بیماران، کادر پزشکی و افراد آواره را به خطر می‌اندازد.

این نهاد افزود: اشغالگران مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الامل وابسته به هلال احمر فلسطین در خان یونس را در معرض خطر قریب الوقوع قرار می‌دهند.

وزارت بهداشت همچنین خواستار مداخله فوری برای حفاظت از مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الامل و تسهیل تردد آمبولانس‌ها شد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که بر اثر تداوم بمباران شدید رژیم صهیونیستی به این شهر از صبح امروز، بیمارستان «الامل» در خان یونس یک تن شهید و ۱۲ نفر مجروح شدند.

هلال احمر تأیید کرد که نیروهای اشغالگر به بمباران مجاور بیمارستان که آوارگان را در خود جای داده، ادامه می‌دهند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) مقر آن در شهر خان یونس را بمباران کرد.

هلال احمر - از طریق پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) - اضافه کرد که این گلوله باران با بمباران شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همراه بود که منجر به زخمی شدن تعدادی از آوارگان حاضر در ساختمان شد.

هلال احمر در غزه همچنین گفت: به دلیل قطع شدن ارتباطات و اینترنت در نوار غزه، ارتباط ما با کارکنانمان که در ماموریت هستند، قطع شد.

به گفته هلال احمر فلسطین، بمباران صهیونیست‌ها در مجاورت بیمارستان الامل متعلق به جمعیت هلال احمر در خان یونس ادامه دارد.

رائد النمس، سخنگوی هلال احمر در غزه به الجزیره گفت: وضعیت بخش بهداشت با توجه به محاصره تحمیلی و کمبود تدارکات بدتر می‌شود. تعداد زیادی شهید و مجروح به دلیل اینکه اشغالگران هر شی متحرکی را هدف قرار می‌دهند رو به افزایش است.

وی افزود: جامعه جهانی باید برای توقف جنایات علیه غیرنظامیان مداخله کند. ورود و خروج به خان یونس تقریباً متوقف شده‌است. وحشت در میان آوارگان در بیمارستان الامل و صدها نفری که تلاش می‌کنند از بمباران فرار کنند به وجود آمده‌است.

خبرنگار الجزیره هم از تیراندازی شدید در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داد. در چند روز گذشته، اطراف بیمارستان شاهد درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر بود که به دنبال گسترش تهاجم خود به خان یونس بودند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر اطراف مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را گلوله باران کرد.

هفت نفر از خانواده ابوخضیر که بر اثر بمباران چادرهایشان در منطقه المواصی در غرب خان یونس به شهادت رسیدند به بیمارستان النجار منتقل شدند.

منابع غزه گزارش دادند که شهدا عبارتند از: امانی محمد ابوخضیر، نور محمد. یوسف ابوخضیر، احمد یوسف ابوخضیر و ۲ دختر به نام‌های هیا احمد ابوخضیر و شام خالد ابوخضیر علاوه بر ۲ شهید گمنام.

اشغالگران قبلاً این منطقه را به عنوان منطقه امن طبقه بندی کرده بودند و از غیرنظامیان خواسته بودند به آنجا بروند.

هلال احمر در بیانیه‌ای دیگر در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: بر اثر بمباران نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا، مرکز پزشکی هلال احمر ۵ شهید و ۲۱ زخمی را تحویل گرفت.

نیروهای صهیونیست مقری در نزدیکی میدان ابومازن در محله تل الهوا در جنوب غربی شهر غزه را منفجر کردند. به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از انفجارها در محله تل الهوا ناشی از انفجار چند هدف ناشناس توسط نیروهای اسرائیلی بوده‌است.

شهادت ۴ فلسطینی که قصد فرار از خان یونس را داشتند

خبرنگار الجزیره تاکید کرد که یک تانک صهیونیستی به سمت یک خودروی غیرنظامی در رفح تیراندازی کرد و ۴ فلسطینی را که قصد فرار داشتند به شهادت رساند.

وی تاکید کرد که خان یونس به رغم خطر جاده‌ها، شاهد مهاجرت گسترده به رفح در نتیجه بمباران مداوم اسرائیل است.

در سطح بشردوستانه، نیز بنابر اظهارات وزارت بهداشت غزه وضعیت بهداشتی در خان یونس «فاجعه بار و غیرقابل توصیف» است.

در همین حال، شرکت مخابرات فلسطین از قطع خدمات ارتباطی با نوار غزه برای دهمین بار از هفتم اکتبر به دلیل ادامه و تشدید تجاوزات به مناطق مختلف این نوار خبر داد.

آنروا: ۷۵۰ هزار تن در غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند

آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: ۷۵۰ هزار نفر در غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند و ما خواستار افزایش قابل توجه کمک‌ها با افزایش خطر قحطی هستیم.

آنروا افزود: درگیری‌های خشونت‌آمیز، امتناع از ارسال کمک و قطعی ارتباطات، توانایی ما را برای رساندن کمک‌ها به طور ایمن و مؤثر مختل می‌کند.

پزشکان بدون مرز: هیچ راهی برای تخلیه بیمارستان ناصر وجود ندارد

پزشکان بدون مرز نگرانی خود را از نبود راه‌هایی برای تخلیه ایمن تیم پزشکی و بیماران از بیمارستان ناصرابراز کردند و گفتند بمباران‌های شدید در بخش‌های جنوبی و شمالی شهر از شب گذشته ادامه دارد.

این سازمان اعلام کرد که کارکنان بیمارستان ناصر تأیید کردند که در نتیجه بمباران مداوم، لرزش زمین را در زیر خود احساس کردند که وحشت را در بیمارستان ایجاد کرد.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز در آماری جدید اعلام کرد: از آغاز تجاوز به غزه تاکنون ۴ هزار و ۵۵۱ دانش آموز شهید و ۳۸۸ مدرسه بمباران و تخریب شده‌است.

پیشنهاد اشغالگران به رهبران حماس برای خروج از غزه

سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که رژیم اشغالگر به رهبران حماس پیشنهاد داده‌است که نوار غزه را به عنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس گسترده ترک کنند. سی ان ان این را به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در دستیابی به هدف اعلام شده خود یعنی از بین بردن حماس مرتبط دانست.

همچنین رسانه‌های عبری در خصوص مذاکرات مبادله اسرا به نقل از ۳ منبع سیاسی و امنیتی گزارش کردند رایزنی‌ها درباره آزادی اسرا تحت نظارت قطر در حال انجام است.
​«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی کمی پیش در میان نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی اعلام کرد جنبش حماس هیچ پیشنهادی درباره تبادل اسرا ارائه نکرده‌است اما برعکس این رژیم ابتکاری دارد. وی جزئیات آن را فاش نکرد.

پیرامون جزئیات این ابتکار رژیم صهیونیستی تلویزیون رژیم گزارش کرد مهم‌ترین ویژگی این ابتکار برای تبادل جدید اسرا، برقراری آتش‌ بس دراز مدت، عقب نشینی تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی از چندین منطقه در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: