۱۴۳۰۹
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۲۶
سیاسی خارجی

تازه ها

رهبر انصارالله یمن ضمن انتقاد شدید از همراهی برخی کشورهای عربی و اسلامی با تل‌آویو، گفت حملات آمریکا و انگلیس تاثیری بر توان نظامی ارتش یمن نداشته است.

رهبر انصارالله یمن ضمن انتقاد شدید از همراهی برخی کشورهای عربی و اسلامی با تل‌آویو، گفت حملات آمریکا و انگلیس تاثیری بر توان نظامی ارتش یمن نداشته است.

به گزارش فراتیتر، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز سخنرانی روز پنجشنبه خود درباره آخرین تحولات غزه گفت «دشمن صهیونیستی به انواع جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد و در نتیجه آن روزانه صدها نفر شهید و مجروح می‌شوند».

او درباره جنایات‌های رژیم صهیونیستی و همدستی غربی‌ها با آن در کشتار مردم فلسطین، تاکید کرد: «در چارچوب جنایت‌های نسل‌کشی، دشمن صهیونیستی برخی غیرنظامیان را بازداشت سپس به شهادت می‌رساند. دشمن صهیونیستی در راستای اهانت به کرامت انسانی فلسطینی‌ها را قبل از به شهادت رساندن برهنه و عریان می‌کند. دشمن صهیونیستی فرزندان غزه را با موشک‌های آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و کشورهای دیگر به قتل می‌رساند».

الحوثی گفت که در جریان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه ۳۴هزار فلسطینی شهید و مفقود شدند.

مظلومیت مردم غزه گریبان غرب را خواهد گرفت

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: «رنج و مظلومیت بزرگ مردم غزه، لعنت و نفرینی است که گریبان آمریکا، اسرائیل و حامیان آن‌ها را خواهد گرفت. دشمن اسرائیلی با تمام وقاحت و پا گذاشتن بر انسانیت و اخلاق بیمارستان‌ها را به عنوان اهداف اساسی عملیات نظامی خود اعلام می‌کند».

او در ادامه گفت: «۶۵ هزار فلسطینی در تجاوزهای رژیم صهیونیستی مجروح شدند که اغلب آن‌ها به دلیل اوضاع وخیمی که دارند به شهادت خواهند رسید. دشمن نمی‌خواهد کسانی که خدمات‌رسانی می‌کنند در بیمارستان‌ها بمانند و دارو نیز از بین برود، بنابراین برخی کادرهای پزشکی را شهید و برخی دیگر را بازداشت می‌کند. بیماران غزه اکنون رنج فراوان دارند و بیماری‌های واگیردار میان آوارگان منتشر شده است».

الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دورویی آمریکا و غرب درباره مفهوم حقوق‌بشر خاطرنشان کرد: «حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی زمانی که با منافع آمریکا و اسرائیل در تضاد باشد بی‌اعتبار می‌شوند. در کنار کشتار و ویرانی و تخریب و آوارگی، دشمن صهیونیستی آژانس آنروا را هدف قرار می‌دهد و آمریکا به طور کامل از آن حمایت می‌کند. هجمه علیه آنروا بعد از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در راستای توقف جنایت‌های نسل کشی در غزه به وجود آمد».

هدف قرار دادن آوارگان در مدارس سازمان ملل حجم طغیانگری آمریکا را نشان می‌دهد

رهبر انصارالله یمن در ادامه و درباره توقف حمایت‌های آمریکا و غرب از «آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد» به بهانه دست داشتن چند کارمند آن در عملیات طوفان‌الاقصی گفت: «آمریکا پرچمدار هجمه‌ها علیه آژانس آنرواست وکشورهای دیگر را به توقف حمایت‌های محدود و ناچیز خود از این آژانس تشویق کرد. آمریکا تلاش می‌کند هیچ چیزی برای ملت فلسطین باقی نماند و امنیت فلسطینی‌ها از بین برود. ملت فلسطین دیگر حتی در مدارس آنروا هم امنیت ندارد. هدف قرار دادن آوارگان در مدارس آنروا حجم طغیانگری آمریکا و شکست اخلاقی غرب را نشان می‌دهد».

رهبر انصارالله یمن همچنین درباره حکم دادگاه لاهه درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی افزود: «کشورهای بزرگ هیچ‌گونه تحرک جدی در راستای توقف ظلم و جنایت اسرائیل علیه ملت فلسطین اتخاذ نکردند. حکم دیوان بین‌المللی دادگستری ضعیف بود و حکم عادلانه منع تجاوزها و توقف محاصره ملت فلسطین است. جامعه بین‌المللی همچنان در خصوص مظلومیت مردم فلسطین و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضعیف بوده وگام جدی اتخاذ نکرده است».

سید عبدالملک الحوثی وجود رژیم صهیونیستی به عنوان عضوی در سازمان ملل را «لکه ننگ» توصیف کرد و افزود: «در نتیجه دخالت‌های آمریکا، دشمن صهیونیستی از تمام قطعنامه‌های موسسات بین‌المللی تقریبا معاف می‌شود. رژیم صهیونیستی از همان ابتدا که وارد سازمان ملل شد این مساله غیرعادلانه و غیر منصفانه و جنایتی علیه ملت فلسطین بود».

او با اشاره به حمایت مدم کشورهای غربی از فلسطین و مخالفت با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «در اروپا و غرب صداهای آزاده‌ای در تعارض با سیاست‌های آمریکا و سیاست حمایت‌های نامحدود از اسرائیل برخاسته‌ است. فعالیت افراد مقیم در آمریکا و غرب برای رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین سانسور رسانه‌ای حامی لابی صهیونیستی را ناکام گذاشت».

کمک برخی کشورهای عربی و اسلامی به اسرائیل اسفناک است

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره مواضع کشورهای عربی و اسلامی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی گفت: «موضع حکام و سازمان‌های عربی و اسلامی همچنان ضعیف است. اتفاقات و مظلومیت مردم غزه ادامه دارد و رنج‌های آن‌ها بیشتر شده است اما وجدان حکام همچنان ثابت و بی‌حرکت است. اخباری مبنی بر حمایت برخی از کشورهای اسلامی و عربی از دشمن صهیونیستی وجود دارد و گفته می‌شود که در نتیجه موضع یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب اسرائیل با کمبود کالا مواجه شده و برخی کشورهای عربی و اسلامی به آن‌ها کمک می‌کنند که این امر اسفناک است».

او ادامه داد: «ملت فلسطین اکنون بیشتر از هر کسی به غذا و دارو نیاز دارد، درحالی که برخی میوه و کالاهای متنوع برای دشمن صهیونیستی می‌فرستند. هر چقدر وضعیت نوار غزه بحرانی‌تر شود، مسئولیت مسلمانان بیشتر خواهد شد. حکومت‌ها باید در فلسطین تحرکاتی انجام دهند همان‌گونه که در اتفاقات افغانستان و بعد از خواسته آمریکا گام برداشتند. زمانی که آمریکا خواست حکومت‌ها در تمام سطوح تحرکاتی انجام دادند، مردم خود را تحریک کردند و از علمای خود خواستند که فتوای جهاد بدهند».

اگر مسلمانان رزمندگان فلسطینی را حمایت کنند، فلسطین آزاد خواهد شد

سید عبدالملک الحوثی همچنین درباره اوضاع میدانی غزه و شلیک راکت از غزه به قلب سرزمین‌های اشغالی با گذشت چهار ماه از جنگ گفت: «از تحولات مهم و قابل توجه در این هفته حمله راکتی گردان‌های القسام به تل‌آویو است. در سایه ویرانی کامل غزه و اعلام دستاوردهای وهمی، بمباران تل‌آویو عملیاتی بسیار مهم است و پیام‌های زیادی دارد. هدف قرار دادن تل‌آویو نشان‌دهنده حجم مقاومت و پایداری و ثبات مردم غزه است و این برخلاف چیزی است که دشمن آرزوی آن را دارد. دشمن در تحقق اهداف خود و سیطره کامل بر نوار غزه شکست خورد. موفقیت مجاهدان در غزه دلیلی برای مسلمانان و عرب‌هاست مبنی بر اینکه اگر حمایت کنند فلسطین آزاد خواهد شد».

او درباره وحدت میادین و اقدامات گروه‌های مقاومت منطقه در هدف قرار دادن مواضع و منافع رژیم صهیونیستی افزود: «جبهه‌ شمالی در مرزهای لبنان برای دشمن صهیونیستی دردناک است و حزب‌الله به عملیات خود در این نبرد ادامه می‌دهد. مجاهدان عراقی نیز بر تداوم عملیات خود علیه دشمن صهیونیستی تاکید دارند. جبهه یمن نیز از همان ابتدا وارد عمل شد و موضعی فراگیر و در تمامی سطوح اتخاذ کرد. ما طی هفته گذشته ۱۰ عملیات در دریای سرخ انجام دادیم و کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم و بحمدالله موضع ما فعال و موثر است. دشمن صهیونیستی از امکان تداوم کشتیرانی در دریای سرخ و باب المندب در راستای منافع خود ناامید شده است».

آمریکا در محافظت از کشتی‌های اسرائیلی شکست خورد

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی بر ادامه عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی و ناکامی آمریکا و انگلیس در رسیدن به اهداف خود برا کاهش توان نظامی ارتش یمن تاکید کرد و گفت: «ما در آمادگی کامل برای هدف قرار دادن هر کشتی‌ هستیم که به سوی سرزمین های اشغالی برود. آمریکا در محافظت از کشتی‌های اسرائیلی شکست خورد و به این مساله اعتراف کرد. حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن تاثیری بر موشک‌ها و پهپادهای ما نگذاشته است. آمریکا و انگلیس حتی نمی‌توانند از کشتی‌ها و تجهیزات نظامی خود محافظت کنند».

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت «رئیس‌جمهور آمریکا به جای ایجاد جنگ‌های جدید ابتدا به فکر بحران‌های داخلی کشور خود باشد که در نتیجه سیاست‌هایش به‌وجود آمده است».

او در پایان گفت: «چینی‌ها سیاست خصمانه آمریکا علیه خود را می‌دانند و توطئه آمریکا علیه این کشور از طریق مساله تایوان را به خوبی می‌فهمند؛ بنابراین چین خود را وارد باتلاق آمریکا نخواهد کرد. از نشانه‌های شکست آمریکا درخواست از چین برای میانجیگری در راستای توقف عملیات ماست».

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: