۱۴۲۹۲
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
تعداد بازدید : ۲۵
سیاسی خارجی

تازه ها

منابع خبری می‌گویند جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر شمال یمن را مورد حمله قرار داده‌اند، اما این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

منابع خبری می‌گویند جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر شمال یمن را مورد حمله قرار داده‌اند، اما این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

به گزارش فراتیتر، شبکه یمنی «المسیره»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به شمال یمن خبر داد.

این شبکه یمنی گزارش داد در این حمله شمال استان صعده مورد حمله قرار گرفته است. با این حال، رسانه‌های یمنی جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نکرده‌اند.

لحظاتی بعد از گزارش رسانه‌های یمنی، شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در صنعاء نوشت با آنکه جزئیات حمله امشب به صعده رسما از سوی مقامات یمنی اعلام نشده، اما اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این حمله تلفات به دنبال نداشته است.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌‌های اسرائیلی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد.

آمریکا و متحدان این کشور پیشتر نیز مناطقی را در یمن مورد حمله قرار داده بودند، اما نیروهای مسلح یمن در پاسخ به این حملات کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار داده‌‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نهم ماه جاری اعلام کرد که نیروی دریایی  این کشور در پاسخ به حملات آمریکا و به خاک یمن، یک کشتی نیروی دریایی آمریکا را مورد حمله قرار داده است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: