۶۲۶۱
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید : ۷۵
سیاسی داخلی

تازه ها

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران از رسیدن میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا مرز 700هزار میلیارد تومان خبر داد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران از رسیدن میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا مرز 700هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش فراتیتر، علی دهقان کیا با انتقاد از اقدامات دولت در حوزه کارگری اظهار کرد: متاسفانه تا کنون شاهد اقدام موثری از سوی دولت در جهت تسویه بدهی به تامین اجتماعی نبوده­ایم و میزان بدهی نیز از مرز700هزار میلیارد گذشته است.
دهقان کیا از اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن جایگاه کارگران در مذاکرات خبر داد و گفت: پس از آنکه تلاش دولت احمدی نژاد در کمرنگ کردن جایگاه کارگران و بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی با حذف شورای عالی تامین اجتماعی صورت گرفت.
وی افزود: از سال ۹۵ نامه‌هایی برای دفتر رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای سه قوه و نمایندگان مجلس ارسال کردیم و مذاکرات بسیاری صورت دادیم تا سه جانبه گرایی را به سازمان تامین اجتماعی بازگردانیم.
او با ابراز تاسف از اینکه اصرار بر سه جانبه­گرایی با مقاومت‌هایی رو به رو می‌شد گفت: این مقاومت‌ها ادامه داشت تا مقام معظم رهبری سیاست‌های تامین اجتماعی را ابلاغ کردند.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه رهبری سیاست‌های کلی تامین اجتماعی را به دولت سیزدهم ابلاغ کردند گفت: از آنجا که دولت رئیسی مدعی تبعیت محض از رهبری است، باید سیاست‌های کلی رهبری در مورد تامین اجتماعی را در نظر داشته باشد و هر تصمیمی می‌گیرد، با پیوست سیاست‌های رهبری باشد.
دهقان کیا با اعلام اینکه دولت ماهیانه حدود ۷ میلیارد تومان بدهی جاری به سازمان تامین اجتماعی دارد که پرداخت نمی‌کند گفت: در جلسه‌هایی که با مسوولان به ویژه وزرای کار کار داشتیم، تاکید کردیم که پرداخت نکردن مطالبات تامین اجتماعی درست نیست و توضیح دادیم که بر اساس قوانین ۲۶ گانه غیر منصفانه، هزینه‌های ماهیانه سرباری به سازمان تامین اجتماعی تحمل می‌شود، اما دولت سهم خود را نمی‌پردازد که باید آن حق به صورت ماهیانه پرداخت شود تا شاهد افزایش بدهی‌های دولت نباشیم.
دهقان کیا با اعلام اینکه ۲۶ گروه شغلی بر اساس مصوبات تحمیلی بر سر سفره تامین اجتماعی نشسته اند گفت: درحالی دولت سهم خود را به سازمان نمی‌دهد که این ۲۶ عنوان شغلی به صورت مستمر از سازمان خدمات می‌گیرند.
وی افزود علاوه بر اینکه این ۲۶ گروه با پرداخت ۷ درصد سهم خودشان، سر سفره تامین اجتماعی نشسته اند گفت: دولت ۲۰ درصد باقی مانده را نمی‌پردازد که در نتیجه سازمان با چالش‌های جدی روبرو شده است.
خواستار اصلاح قوانین ۲۶ گانه تحمیلی به سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: باید تعهدات این ۲۶ قانون از سازمان تامین اجتماعی برداشت شد.
همچنین افزود: دولت مکلف است بر اساس ماده ۲۹ قانون اساسی، به تمامی آحاد مردم خدمات درمانی و ازکارافتادگی بدهد مسئولیت گروه‌های ۲۶ گانه با سازمان تامین اجتماعی نیست، اما اگر قرار است سازمان به آن‌ها خدماتی بدهد و دولت می‌خواهد مشارکت با سازمان تامین اجتماعی مشارکت داشته باشد، باید سهم خودش را بدهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: