۶۴۶۲
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۷۶
سیاسی داخلی

تازه ها

یک نماینده مجلس خبر داد:
یک نماینده مجلس می گوید: دولت ناگزیر است دیر یا زود FATF را بپذیرد. بدون پذیرش FATF ، پول‌های خودمان را هدر می‌دهیم.

یک نماینده مجلس می گوید:  دولت ناگزیر است دیر یا زود FATF را بپذیرد. بدون پذیرش FATF ، پول‌های خودمان را هدر می‌دهیم.

به گزارش فراتیتر، مسعود پزشکیان، نماینده چند دوره شهر تبریز در مجلس با تأکید بر لازمه پیوستن ایران به FATF گفت: «از روز اول معتقد بودم اگر به FATF نپیوندیم، با مشکلاتی جدی مواجه خواهیم شد. درحال‌حاضر همه چیز را گران می‌خریم و ارزان می‌فروشیم؛ چراکه معتقدیم باید تحریم‌ها را دور بزنیم. همین مسئله رانت‌هایی در این میان ایجاد می‌کند و پول‌هایی در مسیر گم می‌شود و حساب‌وکتاب‌هایی وسط می‌آید که هرگز روی کاغذ نوشته نمی‌شوند و کسی آنها را نمی‌بیند و از آنها اطلاعی ندارد. به‌ همین ‌دلیل به مملکت و اعتبارات کشور و تولیدکننده فشار وارد می‌شود».

وی ادامه داد: «ما اگر وارد FATF نشویم، پول‌های خودمان را هدر می‌دهیم، تورم را افزایش می‌دهیم و باعث کاهش قدرت خرید مردم می‌شویم».

پزشکیان همچنین تصریح کرد: «مشکلات عدیده‌ای در این ‌میان وجود دارد و دولت ناگزیر است دیر یا زود FATF را بپذیرد. برخی ادعا می‌کردند که FATF و برجام ربطی به سفره‌های مردم ندارد؛ اما اکنون که قدرت در مجلس و دولت یکدست و یک‌صداست، چرا تورم چند برابر شده و سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده و مشکلات افزایش یافته و زندگی سخت‌تر شده است؟ چرا این مشکلات را رفع نمی‌کنند؟».

نماینده تبریز در مجلس یادآور شد: «علاوه بر برجام و FATF معتقدم باید تعامل با دنیا را بپذیریم و با دنیا منطقی صحبت کنیم و حرف‌شان را بشنویم؛ نه اینکه زیر بار حرف‌شان برویم. با وجودی که چین و روسیه با غرب مشکل دارند، با هم تعامل دارند. ما نمی‌گوییم شما مذاکره کنید، اما حداقلش این است که سفره مردم را رنگی کنید و مشکلات آنها را حل کنید».

وی ادامه داد: «با توجیه‌کردن، سفره مردم رنگی نمی‌شود و باید اقدامات عملی صورت گیرد».

پزشکیان در ادامه با اشاره به احتمال رایزنی پشت پرده دولت برای حل مسئله FATF گفت: «پشت پرده گفته می‌شود دولت دارد رایزنی‌هایی انجام می‌دهد تا مشکلات را حل کند؛ اما طرف مقابل به این سادگی‌ها تن نمی‌دهند. واقعیت قضیه این است که با این سیاست و روندی که در پیش گرفته‌ایم، مشکلات حل نمی‌شوند».

وی تأکید کرد: «نه‌تنها در این دادوستدها ضرر می‌کنیم، بلکه در میادین مشترک نفت و گاز هم روزانه چند هزار میلیارد تومان را از دست می‌دهیم. اینجا عده‌ای را با اخباری مثل اینکه فلانی حقوق نجومی گرفت، مشغول می‌کنند، از آن طرف منابع مملکت ما را قطر، دوبی، عربستان و عراق در خلیج فارس و از منابع مشترک نجومی می‌برند. ما از این منابع نجومی بی‌خبریم، بعد ما را با اینکه در داخل چه کسی چه کار کرد، مشغول می‌کنند».

نایب‌رئیس مجلس دهم درباره لازمه پیوستن ایران به FATF اظهار کرد: «دولت باید تصمیم بگیرد و دراین‌باره صحبت کند. بالاخره قوانین و قواعدی وجود دارد. در فیفا اگر کسی قواعد بازی فوتبال را نپذیرد، او را وارد بازی نمی‌کنند. FATF هم همین‌طور است و اگر قواعد بازی آنها را نپذیریم، ما را وارد بازی نمی‌کنند. دنیا جای بازی است و اگر شما توانستید در آن قواعد جا بگیرید، شما را وارد بازی می‌کنند و اگر جا نگیرید، از بازی خارج می‌شوید و این امر یک واقعیت است».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: