۹۴۳۴
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۴۳
سیاسی داخلی

تازه ها

روزنامه کیهان فسا ۳.۵ میلیارد دلاری چای دبش را به گردن دولت حسن روحانی انداخت.

روزنامه کیهان فسا ۳.۵ میلیارد دلاری چای دبش را به گردن دولت حسن روحانی انداخت.

به گزارش فراتیتر، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

در دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی با جراحی اقتصادی که انجام داد، مانع از ادامه بسیاری از فسادها در کشور شد که یکی از این موارد همین ارزهای ترجیحی بود.

ارز ترجیحی که در دولت دوازدهم به واردات کالاها تخصیص می‌یافت، بدون در نظر گرفتن جوانب، در برخی موارد منجر به فساد می‌شد. 3 میلیارد دلاری هم که در خصوص واردات چای به کشور در نظر گرفته شده بود، دولت قبل یعنی دولت مدعی تدبیر و امید به دادن مجوز برای واردات این کالا اقدام کرده بود.

مدعیان اصلاحات در اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای، پروژه‌های تکمیل شده دولت رئیسی را به نام دولت قبل می‌زنند و از سوی دیگر، پایه‌گذاری فساد در دولت قبل را به پای دولت رئیسی می‌نویسند.

مدعیان اعتدال و اصلاحات و مقامات دولت قبل به این سؤال پاسخ بدهند که چرا به چنین فسادی اجازه وقوع دادند؟! دولت قبل چرا 79 درصد ارز وارداتی چای را به این شرکت متخلف اختصاص داد؟! 

با افشای این فساد، دولت قبل باید توضیح دهد که چگونه اجازه رخ دادن اینچنین فسادی را آن‌هم در محلی که احتمال به‌وجود آمدن فساد و عدم تعهد در آن داده می‌شد جلوگیری نکرده و تا پایان کار دولتش هیچ صدایی از آن درنیامده است؟

در ثانی این نکته که دولت 79 درصد از ارز وارداتی چای را به اینها اختصاص داده نیز جای سؤال و ابهام است. در حال حاضر مدعیان اصلاحات باید مطالبه خود را پاسخگویی دولت قبل به دو ابهام بالا بگذارند، نه اینکه دست پیش را بگیرند و به دولت رئیسی که خود مانع ادامه این فساد شده است، هشدار جلوگیری از فسادی که مربوط به دولت قبل است را بدهند و قضیه را طوری جلوه دهند که دولت قبل در این مسئله دخیل نبوده تا پس نیفتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: