۷۵۶۴
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۳۹
سیاسی داخلی

تازه ها

معاون وزیر صنایع کوبا از اعزام یک هیأت تجاری به ایران به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی خبر داد.

معاون وزیر صنایع کوبا از اعزام یک هیأت تجاری به ایران به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی خبر داد.

 

به گزارش فراتیتر، فرشاد مقیمی که به عنوان نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و در پی دعوت معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری کوبا برای حضور در سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا به کوبا سفر کرده است، برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این راستا وی با «کاپری ساز» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی کوبا دیدار اختصاصی داشت و در این دیدار نحوه همکاری در خصوص مبادلات تجاری در زمینه صنایع کوچک و متوسط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین مسائل مربوط به مجموعه شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه هاوانا که در فرایند عقد قرارداد با طرف‌های کوبایی خود دچار موانعی شده بودند مطرح شد که معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی کوبا قول مساعد برای رفع این موانع و تسهیل فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی داده اند.

 

معاون نخست وزیر کوبا در ادامه از غرفه‌های ایران در نمایشگاه بین المللی هاوانا کوبا بازدید به عمل آورد و از کارکنان خود فردی را برای پیگیری ویژه مسائل شرکت‌های ایرانی معرفی کرد.

 

معاون وزیر صمت کشورمان همچنین با معاون وزیر صنایع و رئیس شرکت فولاد و صنعت خه میس، نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

 

معاون وزیر صمت کشورمان در این دیدار، بر اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه ماشین آلات کشاورزی، خبر داد و افزود: آمادگی داریم طرف کوبایی نیازهای خود در حوزه فولاد را اعلام کند تا ما در تأمین مواد اولیه و واسطه کمک کنیم.

 

مقیمی، با بیان اینکه در زمینه نوسازی و بازسازی صنایع نیز آمادگی همکاری داریم، افزود: سطح بالای همکاری در سطح رئیس‌جمهور دو کشور زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی در سطوح گسترده فراهم کرده است.

 

وی همچنین از شرکت‌های کوبایی برای حضور در ایران و نشست تخصصی با همتایان خود دعوت کرد و بیان داشت: می‌توانیم قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی را برای شرکت‌های کوبایی تأمین کنیم و در زمینه صنایع کوچک نیز می‌توانیم حلقه‌های مفقوده صنایع کوبا را تکمیل کنیم

 

معاون وزیر صنایع کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه در حوزه تولید تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات مرتبط فعال شده‌ایم، گفت: در زمینه قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی به دلیل مشکلات مالی و فرسودگی ماشین آلات، ظرفیت نصب شده بالایی بلااستفاده مانده است. بر اساس نیازسنجی انجام شده از طراحی تا خدمات پس از فروش ماشین‌آلات را در کوبا انجام می‌دهیم.

 

«گونزالس»، در ادامه این دیدار با بیان اینکه منابع آبی، نیکل و ظرفیت‌هایی داریم که نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، گفت: در حوزه تبادل دانش و تجربه نیز می‌توانیم از ظرفیت ایران استفاده کنیم. یک هیأت تجاری به ایران اعزام می‌کنیم تا با توانمندی‌های ایران به خصوص در حوزه صنایع کوچک و متوسط بیشتر آشنا شویم. همچنین می‌توانیم به عنوان هاب منطقه عمل کنیم و در آمریکای لاتین صادرات محصولات واحدهای تولیدی شما را داشته باشیم.

 

با توجه به دعوت معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی و سرمایه گذاری کوبا از «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان برای حضور در سی و نهمین نمایشگاه بین المللی هاوانا کوبا (FIHAV 2023)، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان نماینده وزیر در این نمایشگاه حضور یافت.

 

در راستای اجرایی‌کردن سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین و پیرو توافقات انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور به این منطقه، پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آبان سال جاری در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: