۸۶۱۸
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید : ۴۹
سیاسی خارجی

تازه ها

شهردار تهران، از تصمیم کلانشهرهای ایران جهت کمک‌ به فلسطین و همراهی در بازسازی غزه بعد از جنگ خبر داد.

شهردار تهران، از تصمیم کلانشهرهای ایران جهت کمک‌ به فلسطین و همراهی در بازسازی غزه بعد از جنگ خبر داد.

به گزارش فراتیتر، علیرضا زاکانی در گفت و گویی درباره بحران انسانی جاری در نوار غزه اقدامات صهیونیست‌ها در فلسطین را مصداق جنایت جنگی دانست و گفت: طوفان‌الاقصی مایه افتخار مستضعفان جهان است.

وی اظهار کرد: قتل‌عام بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله ۶۰۰۰ کودک، ۴۰۰۰ زن و بخش قابل توجهی از کادر پزشکی و خبرنگاران، حکایت از پایان راه برای صهیونیست‌های جنایتکار است.

شهردار تهران با بیان اینکه اشغالگران قدس به وحشی‌گری عادت کرده‌اند، تاکید کرد: صهیونیست‌ها امروز چاره‌ای جز جنایت ندارند. مانند دیوانگان مستی هستند که به هیچ قانون و توافق انسانی در سراسر جهان پایبند نیستند.

زاکانی افزود: صهیونیست‌ها نمی‌توانند امروز جنایات خود را کتمان کنند، آنقدر حجم جنایت‌ها بزرگ است که تلاش آنان برای پنهان‌کاری ناکام مانده است، آنها به خبرنگارکشی عادت کرده‌اند! دست به کشتار خبرنگاران می‌زنند، تا حقایق را لاپوشانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شالوده رژیم صهیونیستی امروز بهم ریخته است، ادامه داد: عقل منسجمی در این مجموعه وجود ندارد. فعل و عملی با دقتی صورت نمی‌پذیرد.

به گفته شهردار تهران، اگر حمایت آمریکا نبود، این رژیم غاصب چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد. ساماندهی حکومت پلید با آمریکایی‌هاست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شکست صهیونیست‌ها در جنگ قطعی است، اضافه کرد: طوفان الاقصی مایه افتخار مستضعفان جهان شد. صهیونیست‌ها تلاش کردند تا با نابودی حماس، کوچ اجباری فلسطینی‌ها و آزاد کردن اسرا، آبروی رفته خود را جبران کنند. ترسیدند و مجبور شدند با فضاحت تمام آتش‌بس را بپذیرند.

ملت‌های آزاده دنیا از رژیم صهیونیستی بیزارند

زاکانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز منطقه غرب آسیا مانند قبل نیست و جوان‌های مقاومت بزرگی می‌کنند، ببینید که در یمن چطور کشتی‌ غاصبان را توقیف کردند. توقیف این کشتی عملاً نظام حمل‌ونقل آنها را بهم ریخت.

وی با اشاره به رشادت‌های دیگر اعضای محور مقاومت در حمایت از مردم مظلوم غزه یادآور شد: ملت عراق را ببینید؛ ضرباتی که آنها به ام‌الفساد آمریکا در خاک خودشان وارد می‌کنند، باعث شده هرچه صهیونیست‌ها بافته بودند، پنبه شود. موج تسلیم‌شدگی دولت‌ها نیز بر باد رفته است. ملت‌ها البته همیشه آزاده و متنفر از رژیم صهیونیستی بودند و هستند.

زاکانی تاکید کرد: هیمنه صهیونیست‌ها امروز در هم شکسته است. عملیات هفت اکتبر نشان داد چقدر این رژیم پوشالی است. همان‌طور که سید حسن نصرالله می‌گفت؛ برای همه ثابت شد. پشتیبان‌های اصلی این رژیم غاصب هم چقدر پوشالی هستند. شما ببینید پایگاه‌های آمریکا چطور در منطقه زیر ضربه هستند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری برگزاری همایش «کمربند و جاده» با ایده رییس‌جمهور چین و باحضور ۱۳۰ کشور جهان در پکن، گفت: این همایش درست مصادف با جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی بود. ما هم در سخنرانی در این همایش به مظلومیت مردم فلسطین و وحشی‌گری اسراییلی‌ها اشاره کردیم. اغلب شرکت‌کنندگان در همایش از مواضع صریح ما علیه صهیونیست‌ها تقدیر کردند.

زاکانی با اشاره به حضور ملت‌های سراسر جهان در خیابان ها و شعار علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در کنار دیپلماسی رسمی که توسط دولت‌ها در دنیا به پیش می‌رود، پیش‌بُرد دیپلماسی عمومی هم برای پای کار آوردن مردم ضروری است. در این قسم دیپلماسی، مدیریت شهری می‌تواند بسیار مؤثر باشد. چرا که نزدیک‌ترین لایه به زندگی مردم است.

ارائه ۱۲ پیشنهاد به شهرداران پایتخت‌های دنیا با هدف کمک به مردم فلسطین

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه ما به افزایش سطح خدمت به مردم و تحول بزرگ در شهر است، گفت: اما نباید از ظرفیت‌های دیگرمان برای تأکید بر جنبه‌های انسانی و اسلامی غلفت کنیم. مواضعی که البته صدای حق بوده و مورد پذیرش مخاطبان عمده‌ای در دنیا هست.

وی تأکید کرد: در نامه به شهرداران پایتخت‌های دنیا، ۱۲ پیشنهاد برای کمک به مردم فلسطین ارائه کردیم. از جمله آنکه کمک‌ به صهیونیست‌ها قطع شود. دیگر آنکه، امکانات صهیونیست‌ها در نقاط مختلف دنیا تعطیل شود. در نهایت با همه وجود برای جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه اقدام شود.

شهردار تهران ادامه داد: ما در پیشنهادات خود البته موضوع «سازندگی» غزه را هم بعد از پایان جنگ مطرح کردیم. پیشنهادی که با کمک دیگر شهرداران می‌تواند عملیاتی و اجرایی شود. نباید از محدود کردن رژیم اپارتاید صهیونیستی غفلت کرد.

زاکانی اضافه کرد: در آستانه ۸۰ سالگی رژیم صهیونیستی امیدواریم با طوفان الاقصی، طومار صهیونیست‌ها برای همیشه جمع شود. راه عملی برای برخورد با این غده سرطانی، کارهایی است که به جمع‌آوری آن کمک می‌کند.

وی حامیان این رژیم را کاملاً بی‌حیا دانست و گفت: ببینید سابقا همین آقای بایدن، نتانیاهو را به حضور نمی‌پذیرفت! حالا اما سرآسیمه خود را به سرزمین‌های اشغالی رسانده و در مقام حرف از صهیونیست‌ها حمایت کردند.

شهردار تهران با اشاره به آنکه مردم سراسر دنیا یچ‌گاه حامیان اسرائیل را نخواهند بخشید، افزود: امروز رسانه‌ها مشغول پوشش تظاهرات و راهپیمایی‌ها به نفع مردم فلسطین هستند. طرف مقابل هرچه پول خرج می‌کند، نمی‌تواند کسی را پای کار بیاورد.

زاکانی ادامه داد: زمانی غزه یک زندان روباز بود. معادله امروز تغییر کرده است. شرایط به سمتی خواهد رفت که گشایش برای این مردم ایجاد شود. ما هم امیدواریم در بازسازی غزه بتوانیم تا جایی که می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم.

وی افزود: با شهرداران ۲۰ کلانشهر ایران (بالای ۵۰۰هزار نفر) مذاکره شد. نشستی برای کمک‌رسانی جمعی به مردم مظلوم غزه برگزار شد. ارتباطات و تعاملات ما با دیگر کشورهای جهان می‌تواند سررشته کمک‌های بین‌المللی در این راستا شود. همین اخیراً نشست بین‌المللی در قونیه برگزار شد که خروجی آن به نفع مردم فلسطین شد.

شهردار تهران در خاتمه تأکید کرد: اسراییل در مقام نظامی قطعاً شکست خورده است. چهارچوبه یک حکومت واقعی را هم ندارد. محور مقاومت اما با فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسیده است. صهیونیست‌ها امروز ضربه‌فنی شده‌اند! باختند؛ هر چه جیغ و فریاد بزنند، فایده ندارد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: